2016. március 16., szerda

A HASI ZSÍRPÁRNÁRÓL


Az orvosok gyakran figyelmeztetik a pácienseket, joggal és okkal: minél előbb meg kell szabadulni a felesleges zsírpárnától (a téli gumitól). Tudni kell  ugyanis, hogy igen komoly veszélyt fenyegetnek a lerakódott zsírrétegek a szervezetre nézve.
A hasi zsírpárna, más néven zsigeri zsír, felszabadítja a stressz hormont, a kortizolt és bizonyos gyulladást elősegítő anyagokat (cytokin), amelyek károsan befolyásolják a szervezet normális inzulin termelését. Ez nemcsak az elhízáshoz  vezethet, de megnyitja a zsilipeket az olyan súlyos betegségekhez, mint a 2-es típusú cukorbetegség és a szívbetegség.
A megfeszített kardio-gyakorlatok, kalória-számlálás, hasi jóga mellett néhány egyéb ajánlatunk is van, hogy a hasi zsírpárnákat csökkentsük, eltüntessük, izzadás nélkül.

6 mód arra a hasi zsírpárna ellen, torna nélkül:
#1: Együnk szénhidrátot
Barna rizs, tört (bulgur-) búza, kuszkusz, barna kenyér és gabona-rost, a teljes kiőrlésű gabona automatikusan csökkenti a bevitt más típusú élelmiszerek bevitelét, mert a teljes kiőrlésű gabonák tele vannak rosttal, s ezáltal jóllakottság érzését adják, mivel nehezebben is emészthetők. Ez azt jelenti, hogy úgy érzi, teli van, s végül kevesebbet eszik.
#2: Együnk tejtermékeket
Joghurt, sajt és tej – egy tanulmány szerint, ha minden nap megeszünk 3 pohár joghurtot 12 héten át, több súlyt veszíthetük. A zsírsejtek legyártják a saját cortisol-jukat, mely készteti és fejleszti a zsírt, de a joghurt megakadályozza ezt a fejlődést.
#3: Aludjunk jól
Kutatások szerint azok, akik 6 órát alszanak, 2 kg-t híznak, míg azok, akik 8 órát alszanak, tartják súlyukat. Ha rosszul alszunk, akkor fennáll a veszélye az elhízásnak. Ennek tudományos magyarázata, hogy az alváshiány serkenti az étvágyat, és elnyomja a teltségérzet a gyomorban. Azok a nők, akik ugyanabban az időben alszanak, és ugyanakkor kelnek minden nap, nincs annyi súlyfeleslegük. De ha a szervezet belső órája a rossz alvási szokások miatt fölborul, a szervezet elkezd titkon kortizolt és más hormont gyártani, amelyek tárolják a zsírt.
#4: Igyunk bort vacsora után
Azok a nők, akik egy-két italt vagy sört, bort, koktélt isznak, kisebb súlyt vesznek fel, mint az anti-alkoholisták. A  kutatások szerint testük nem bontja le az alkoholt olyan hatékonyan, így kevesebb kalóriát éget el. De 1 pohárnál többet ne igyunk.
#5: Igyunk sok vizet
Ez bizonyított tény, hogy sok víz ivásával fogyunk. Ha evés előtt megiszunk 2 pohár vizet, akkor 12 hét alatt akár 7 kg-tól is megszabadulhatunk. Kerüljük az üdítőket, a kólát, és így megszabadulhatunk rögtön 270 kalóriától egy nap. Ezen kívül belső hidratáltságot is ad, mely megvéd a túlevéstől. Ha szomjasak vagyunk, vizet igyunk, és ne rágcsáért nyúljunk. Belső szerveink is jobban működnek, a méreganyagok jobban távoznak a szervezetünkből.
#6: Hagyjunk föl a cukor evésével
Ha küzdünk a hasi zsírpárnákkal, akkor töltsük föl zöldséggel, teljes kiőrlésű gabonával az éléskamránkat. Fahér vagy zabpehely a kávénkba, teánk mellé stabilizálja a vércukor-szintet.  
Ez a néhány tanács segít megszabadulni néhány kg-tól. Könnyű betartani, hát miért ne kezdjük el éppen ma?