2016. április 1., péntek

AYURVEDA A KOCOGÁS OKOZTA TÉRDFÁJDALOMRA?


Igen! 
Ayurveda olyan természetes módszer és eljárás, mely magában foglalja a gyógynövényeket, az étrendet és gyakorlatokat. Ámde a kocogás vagy az erős séta néha térdfájdalmat is okozhat. Ilyen esetben érdemes változtatni a terepen. Az ayurvédikus módszerek és terápia is nagyon hasznosak lehetnek a a futás okozta térdfájdalom kezelésében.

Milyen gyakorlatokat ajánl az Ayurveda?


A kvadriceps erősítése 
Hajlítsuk be a térdünket és tegyük a talpunkat a padlóra. Egyik lábunkat nyújtsuk  ki a térdünk megfeszítésével, és tartsuk így kb. 10-20 mp-ig. Pihenjünk, majd ismételjük meg a gyakorlatot 5-10x, váltakozva.  Erősebb gyakorlatnak számít, ha ugyanezt úgy végezzük, hogy a nyújtott lábunkat csak néhány cm-re emeljük fel, és ebben a helyzetben tartjuk néhány másodpercig.


Csípő erősítése Üljünk le egy székre, és tegyünk egy gumilabdát a térd közé. Nyomjuk össze a labdát, és tartsuk öt 10 mp-ig. Ismételjük meg a gyakorlatot. Ha nincs labda, törölköző vagy az öklünk is megteszi. 
Bal lábunkon állva tegyük a kezet a csípőre, bal térdünket kissé hajlítsuk be.  Lassan emeljük fel a jobb lábat kb. 30 fokban, és tartsuk ezt a pozíciót. Engedjük le a lábat, és ismételjük meg a gyakorlatot. Ne hagyjuk, hogy a térd befelé forduljon a gyakorlat során.


Milyen fűszereket ajánl az Ayurveda a térdfájdalomra?

Kurkuma – kiváló ayurvedikus gyógyszer a térdre és az izületi fájdalmakra.

Cayenne bors – ebben a főszserben egy ún. kapszaicin természetes fájdalomcsillapító található, mely segít enyhíteni térd fájdalmakat

Gyömbér - gyulladáscsökkentő tulajdonságával segíti megszüntetni a térdfájdalmat. Természetes orvosság egyéb izom- és ízületi bajokra is.

Kókuszolaj  - gyulladáscsökkentő tulajdonsága segít a fájdalom megszüntetésében.