2016. november 1., kedd

A MÁGIKUS TESZTOSZTERON



A tesztoszteron a legfontosabb férfi nemi hormon, de csekély mértékben a nőkben is megtalálható. Szükség van rá a haj, a szőrzet növekedésében, felelős a kisgyermek- és pubertáskori férfi nemi jelleg kialakításában (a mutálásban, a libidó és az izomtömeg kialakításában, biztosítja a jó közérzetet,  és az erekció képességének fenntartásához is szükséges). De feladatot lát el a bőrben, a csontokban, a vesében, a májban, a csontvelőben és a központi idegrendszerben.

Ritkán bár, de előfordul, hogy a női szervezetben a normálisnál nagyobb a tesztoszteron-szint. Ez komoly szőrtüsző-gyulladáshoz (akné) vezethet, de az arcszőrzetet is erősíti (a hölgyeknél bajusz, esetleg szakáll főleg akkor kínos, ha sötét), kellemetlen hatással van a testtömeg-növekedésre, idült nyugtalanságot okoz, és – súlyosabb esetekben – agresszió-hajlamhoz vezet. Minél sötétebb haj- és szőrzettípussal rendelkezik valaki, annál nagyobb az esélye az emelkedett tesztoszteron-szintnek.
Természetesen, a szép bajusz és szakáll a férfiaknál igazán vonzó lehet, ennek ápolása elengedhetetlenül fontos. Érdemes is beszerezni ilyen szőrápolót, mint pl. a szakállolaj.
Érdekesség: laboratóriumi vizsgálatok kimutatták, hogy a magas tesztoszteronszinttel rendelkező férfiak inkább kedvelik a csípős ízeket.
A tesztoszteron ugyanakkor csökkenhet a kor előrehaladtával, vagy krónikus betegség esetén. Bizonyos ételek segítenek megemelni a tesztoszteron szintet, és szabályozni a hormonokat. Ilyen pl. az osztriga, gyömbér, burgonya, kagyló, tonhal, mazsola, avokádó.
Nos Uraim, bár biztosan ismerik, mégis közreadjuk, melyek azok a természetes ételek, melyek szinten tartják az Önök tesztoszteronját.

Tonhal: gazdag D-vitaminban,  segíti a tesztoszteron-szint emelését.
Tej és tojás sárgája: alacsony zsírtartalmú tej és a tojás sárgája nagyszerű fehérje és calcium-forrás. A bennük található D-vitamin-tartalom szintén ellenőrzés alatt tartja a tesztoszteron-szintet.
Osztriga és egyéb tenger-gyümölcsei: a cink nélkülözhetetlen tápanyag a fejlődés tekintetében a pubertáskor alatt, de a hatással van a férfi hormonok ellenőrzésében, a felnőttkorban is. Az
osztriga cink-tartalma kivételesen magas, mely segít  a tesztoszteron- problémákban.
Kagyló, rák vagy homár - a cink-tartalmuk miatt kiváló.
Burgonya: szénhidráttartalma rendkívül fontos az egészséges tesztoszteron-termelődésben. A krumpli kiváló glutén-mentes forrás, és gazdag tápanyagokban.
Kávé: megosztó tulajdonságai vannak, de itt is, mint mindenben a mértékletesség számít. A benne található koffein emeli a CAMP-szintet (a sejten belüli információátadás egyik leggyakrabban előforduló molekulája az ATP-ből keletkező cAMP, amely számos hormonhatás közvetítője), ezáltal a tesztoszteronét is.
Extra-szűz olaj: mondanom se kell, hogy egyik legkiválóbb természetes tesztoszteron-növelő.
Mazsola: erős gyulladásgátló és tele antioxidánsokkal, mint pl. a resveratrol (a vörösborban is megtalálható), összefüggésbe hozható a megnövekedett tesztoszteron- és csökkentett ösztrogén-szinttel.
Gyömbér: a benne található gingerol gyulladáscsökkentő tulajdonsággal bír. Egyes tanulmányok szerint 17 %-ban is megemelheti a tesztoszteron-szintet. Nem véletlenül afrodiziákum.
Avokádó: a benne található, zsírban oldódó vitamin egészséges a szervezetre, és kiváló a tesztoszteron-szintre.
Gránátalma: egy tanulmány szerint, 2 héten át, napi 1 adag  gránátalma-ital akár 24 %-kal is megnövelheti a tesztoszteron-szintet, de jó a szisztolés vérnyomás-szintre is. 
 képforrás: Internet

Nem véletlen, hogy a termékeink között megtalálható 'Vulcanplus' - készítmény is hasonló növényeket tartalmaz, mint pl. a Ázsiai Ginzeng, Shatavari Gyökér, Ginkgo Biloba, Hamis Ginzeng, Hosszúbors, Gyömbér, Szerecsendió. 
http://ayurvedshop.hu/ayurveda-termekek/ayurveda-etrendkiegeszitok-154/vulcanplus-84-417