2017. január 14., szombat

HOGYAN ŐRIZZÜK MEG FIATALSÁGUNKAT - AZ AYURVEDA SZERINT



De mit együnk és hogyan éljünk ehhez?

Egyre több tanulmány jelenik meg arról, mit eszünk és milyen rendszerességgel, és hogy milyen hatással van a mennyiség és minőség az életünkre. No és persze, az állandó kalória-számolgatás.... brrr. ...
Kb. 40 %-kal kevesebb kalória kéne ahhoz, hogy pozitív hatással legyünk betegségekre, az öregedésért felelős génekre és az élettartamra. De ami egyértelmű, hogy az étel minősége és mennyisége óriási hatással van nemcsak az egészségünkre, hanem korunkra is.

·        - A mindennapos ételeink mindenképpen frissen főzöttek legyenek, kellemes fűszerezésűek és könnyen emészthetőek. Csökkentsük az erősen fűszeres sült ételeket, a hideg italokat, a koffeint, az alkoholt. 
·         - Próbáljuk meg a 6 ízt biztosítani ételeinkben. Erről itt már írtunk: édes, sós, savanyú, keserű, csípős és fanyar.
·        -  Figyeljünk arra, hogy mindennap tornázzunk valamennyit, ez segít minket frissen és aktívan tartani. Ezáltal rugalmasan tudunk hozzáállni a dolgokhoz nemcsak a szó szoros, de átvitt értelmében is. Ne erőltessünk meg magunkat, annyit végezzünk, amennyit bírunk. Pl. a mindennapos (reggeli) séta csodákra képes.
·        -  Napi 7-8 óra alvás a legoptimálisabb a pihenéshez, testünk és mentális működésünk maximális pihentetéséhez, az elvesztett energia visszanyeréséhez. Természetes erő és vitalitás – ez tart minket fiatalon.

Egy klassz Ájurvéda reggeli receptje


Daráljunk le 1,5 csésze hajdinát, bársonyvirágot, quinoa-t (libatop-féle). Melegítsünk ghee-t (vajszármazék) egy tepsiben, adjunk hozzá eperfélét. Pirítsuk 5 percig, aranyszínűre, adjunk hozzá diót, keverjük össze és süssük még 2-3 percig. Keverjük össze 2-3 csésze forró vízzel, és lassú tűzön kb. 30 percig főzzük, időnként megkeverjük. Ha a zsiradék elválik, vegyük le, és már fogyaszthatjuk is.
Finom meleg reggelivel kezdeni a napot nagyon egészséges, az emésztőrendszerünknek (agni) tüzet ad, és serkenti gondolatainkat. Párosítjuk testtípusunknak (dosa) megfelelően Ayurveda kávéval. 
kép forrása: http://www.curejoy.com/content/simple-ayurveda-breakfast-recipe/ 

folyt. köv.